Lokalno pridelana hrana za večje zdravje prebivalstva
Mentor na FL UM: izr. prof. dr. Andrej Lisec
Kratka vsebina:
Zdrava lokalno pridelana hrana je tudi v turizmu vse pomembnejša. Pri tem ne gre zgolj za enega od turističnih trendov, ampak za prepoznavanje kakovosti izdelkov in storitev, kar med svoje cilje umešča tudi Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021, katere cilj je, da Slovenija postane “butična petzvezdična destinacija”. Slednje nedvomno vključuje zdravo hrano, ki predstavlja enega od ključnih stebrov razvoja in prepoznavnosti destinacije, k čemur bo prispevala tudi akcija Slovenija – gastronomska regija 2021. Pomen zdrave hrane prepoznava tudi Sevnica, ki se je v zadnjih letih skozi različne projekte, izobraževanja in povečano zanimanje domačih in tujih turistov za Melanijino mesto načrtno lotila osveščanja o zdravi hrani, ki je osnova zdravega življenja za vse, lokalce in turiste. Glavni cilji projekta so tako predvsem trije, in sicer: 1. raziskati sevniško lokalno pridelano hrano, ki bo za zdravje prebivalstva najprimernejša ter jo v povezavi z lokalno restavracijo Ajda, ki deluje v sklopu Gostinskega podjetja Ajdovec, ter BMM d.o.o., ki izdeluje testenine iz lokalnih sestavin imenovani Gabaroni in uvrstiti na njen jedilnik lokalno pridelano hrano za večje zdravje ter posledično v kulinarično in turistično ponudbo Sevnice, poudarek bo predvsem na ajdi kot žitu; 2. raziskati, kako s sodobnimi logističnimi procesi zagotoviti čim bolj kakovostne lokalne sestavine v restavraciji Ajda za pripravo tistih jedi, ki jih bomo v projektu prepoznali kot tipične in zdrave, tudi tradicionalne jedi raziskovanega območja; 3. v restavraciji Ajda, pri turističnih deležnikih in v medijih (uporaba novih medijev in sodelovanje z lokalnimi mediji) promovirati zdravo hrano in sevniške kulinarične posebnosti, ki skozi kakovostno storitev in ustrezno promocijo postanejo del trajnostne turistične ponudbe Občine Sevnica, ki je od letošnjega leta vključena tudi v shemo zelenega turizma.