Logistični problemi ustanovitve koncepta razpršenega hotela v Sloveniji in Črni Gori
Ime projekta: Logistični problemi ustanovitve koncepta razpršenega hotela v Sloveniji in Črni Gori
Naročnik projekta: ARIS Javna agencija Republike Slovenije za raziskovalno in inovacijsko dejavnost
Časovni okvir: 1. 1. 2025 – 31. 12. 2027
Koordinator projekta: UM Fakulteta za logistiko
Sodelujoče organizacije: University of Montenegro Faculty of Tourism and Hospitality
Kratek povzetek projekta:
Način uporabe smernic krožnega gospodarstva pri razvoju trajnostnih modelov turizma na podeželju, kot je koncept razpršenega hotela, in odkrivanje potencialov takšnega razvoja v Sloveniji in Črni Gori je kompleksno in specifično dejanje, saj se opira na mnenja, potrebe in stališča več skupin udeležencev: od lastnikov gospodinjstev na podeželju, odločevalcev na lokalni ravni, do strokovnjakov in predstavnikov pomembnih državnih organov. V takšni vrednostni verigi posebno vlogo ima lokalno prebivalstvo, katerega poglede je nujno vključiti pri reševanju logistične problematike ustanovitve koncpeta razpšenega hotela. Pri povezovanju naravnih in kulturnih virov podeželskih območij v koncept razpršenega hotela ima pomembno in nujno vlogo logistika, ki mora biti strateško načrtovana in omogočati enostavno dostopnost vseh turističnih virov, bodočih elementov koncepta razpešenega hotela, vsem zainteresiranim akterjem (lokalno prebivalstvom dekeženiki, turisti). V povezavi s tem je zastavljena izhodiščna hipoteza raziskave: Koncept razpršenega hotela predstavlja realno alternativo množičnemu turizmu v Sloveniji in Črni Gori, če je zasnovan na krepitvi človeškega in socialnega kapitala, in ima pomemben vpliv na trajnostno ravnanje podeželskega območja ob pogoju uporabe ustrezne logistične podpore. Raziskava temelji na dveh pristopih oziroma metodah. Prva metoda implicira teoretični pristop, v katerem se zaznavajo konkretni logistični problemi pri ustanovitvi omenjenega koncepta v obeh državah (staranje prebivalstva na podeželju, pomankanje znanj, neustrezna infrastruktura itd.), ki so zasnovani na pregledu literature in dostopnega gradiva (statistični podatki, planski dokumenti o razvoju podeželja, turistični potenciali obeh držav ipd.). Druga metoda zajema empirični kvalitativno-kvantitativni pristop z namenom izpostavitve specifik izbranih območij za ustanovitev koncepta razpršenega hotela z izbranimi deležniki razvoja turizma in lokalnimi prebivalci v obeh državah.