Zaključek projekta BAS4SC: analitične kompetence za prihodnost oskrbovalnih verig
Objavljeno: 3. 10. 2025V okviru Erasmus+ projekta BAS4SC – Business Analytics Skills for Future-proof Supply Chains so se partnerji iz Poljske, Hrvaške, Srbije in Slovenije povezali z namenom razviti sodobne učne vsebine in kompetence za prihodnje izzive logistike in upravljanja oskrbovalnih verig.
Konzorcij so sestavljale naslednje partnerske institucije:
-
Poznań University of Technology (vodilni partner),
-
Poznań School of Logistics,
-
University of Maribor, Faculty of Logistics,
-
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek,
-
University of Novi Sad.
Skozi tri leta izvajanja je konzorcij izvedel več kot 30 spletnih srečanj, na katerih so partnerji usklajevali razvoj vsebin, testiranja in pilotne faze projekta. Poleg rednih virtualnih koordinacij je projekt obsegal tudi več partnerskih sestankov v živo, med katerimi je bil prvi organiziran kot Kick-off Meeting v Poznanu.

Od zasnove do preizkusa v praksi
Projekt BAS4SC je bil zasnovan z jasnim ciljem – razviti analitične in digitalne kompetence, ki bodo bodoče strokovnjake na področju logistike opremile z orodji za sprejemanje odločitev, temelječih na podatkih.
V okviru projekta so partnerji razvili tri vsebinske module:
-
Advanced Spreadsheets for Supply Chain Data Analysis,
-
Business Intelligence,
-
Statistical Methods for Logistics Data Analysis.
Po fazi priprave gradiv so partnerji izvedli usposabljanje za visokošolske učitelje, ki je potekalo od 23. do 27. septembra 2024 na Poznań School of Logistics.
Usposabljanja se je udeležilo 15 visokošolskih učiteljev iz vseh partnerskih institucij. Cilj je bil spoznati pripravljena učna gradiva, oceniti njihovo kakovost in vsebinsko ustreznost ter se pripraviti na izvedbo treh študentskih usposabljanj v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji.

Pilotna izvedba študentskih usposabljanj
Po septembrskem usposabljanju za učitelje je projekt vstopil v pilotno fazo testiranja gradiv med študenti.
-
Prvo usposabljanje je potekalo v Celju, na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za logistiko, med 13. in 17. januarjem 2025. Tema prvega sklopa je bila uporaba preglednic v poslovni analitiki.
Udeležilo se ga je 22 študentov in 13 predstavnikov partnerskih univerz iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Poljske. -
Drugo usposabljanje je bilo izvedeno od 7. do 11. aprila 2025 na Ekonomski fakulteti Univerze Josipa Juraja Strossmayerja v Osijeku (EFOS).
Sodelovalo je 21 študentov iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Poljske.
Predavatelji so predstavili vsebine učbenika C2: Business Intelligence, izvedli delavnice s primeri iz prakse in pripravili gamifikacijsko vajo, ki je udeležencem omogočila uporabo pridobljenega znanja v simuliranih situacijah. -
Tretje in zadnje usposabljanje je potekalo od 3. do 6. junija 2025, prav tako v Osijeku, s poudarkom na vsebinah predmeta Statistical Methods for Logistics Data Analysis.
Udeležilo se ga je 21 študentov in 8 predstavnikov partnerskih univerz.
Skupno se je v pilotnih usposabljanjih preizkusilo več kot 60 študentov iz štirih držav, ki so s svojimi povratnimi informacijami bistveno prispevali k izboljšanju kakovosti gradiv in vsebin.
Sklepna konferenca in tekmovanje študentov
Po zaključku vseh treh usposabljanj je konzorcij pripravil zaključno konferenco s študentskim tekmovanjem, ki je potekala 17. in 18. septembra 2025 v Poznanju, v okviru Interlog International Scientific Conference.
Dogodek je združil akademike, študente in strokovnjake iz prakse ter omogočil predstavitev rezultatov projekta širši javnosti.
V prvem delu so študentske ekipe sodelovale v delavnicah in reševanju praktičnih nalog, v drugem delu pa predstavile svoje analitične rešitve in ugotovitve.
Zmagovalci študentskega tekmovanja so bili:
🏆 The Croatian Logisticians (1. mesto)
🥈 Laniakea Supernova (2. mesto)
🥉 Power Puff Girls (3. mesto)

Slovenska ekipa in podpora strokovnih služb
Na projektu so s Fakultete za logistiko Univerze v Mariboru sodelovali:
-
red. prof. dr. Rebeka Kovačič Lukman,
-
izr. prof. dr. Roman Gumzej,
-
doc. dr. Benjamin Marcen,
-
asist. Kristijan Brglez.
Ob strokovni in raziskovalni podpori so pri izvajanju pomembno vlogo imele tudi strokovne službe fakultete, ki so zagotavljale administrativno, organizacijsko in tehnično podporo ter prispevale k nemotenemu poteku mednarodnih aktivnosti.
Glas študentov
Študenti, ki so sodelovali v pilotnih izvedbah, so izpostavili predvsem uporabno vrednost novih vsebin in izkušnjo mednarodnega sodelovanja:
Royhan Hossain Sumon – “Being part of BAS4SC gave us the opportunity to contribute in the field of logistics and supply chain management, especially in optimizing processes and reducing costs. Partnering with colleagues from across Europe was an inspiring experience that broadened our perspective. The knowledge and cooperation gained will guide us in our future work.”
Haris Čuturić – “Jaz sem največ kontribuiral pri delanju samega powerpointa in sestavljanja poročila v sklopu zadnjega tekmovanja študentov. Zelo me je veselilo delati z platformo tableau, neverjetna nova izkušnja, mogoče bom ta program za simulacije v prihodnosti že kdaj rabil. Najbolj zanimivo je bilo to, da je vsaka skupina naredila naloge v svojem pogledu, kar veliko pove o samem razmišljanju posameznih skupin.”
Krištof Medja – “V okviru projekta BAS4SC sem sodeloval na “testing meetingu” v Osijeku kot udeleženec. Tam sem se prvič srečal s programsko opremo SPSS, kar mi je kasneje zelo pomagalo pri izdelavi diplomske naloge. Poleg novega znanja sem pridobil tudi nove stike z drugimi sodelujočimi.”
Qasim Abdul Hamid Shaikh – “As a foreign student I got to experience European style of learning and interactions. Not only Learned but had fun while Learning. Having project like this create enthusiasm for students to explore and experience.”
Rezultati in pogled naprej
Projekt BAS4SC je razvil tri mednarodno primerljive učne module, učbenike in priročnike, ki bodo vključeni v izobraževalne programe partnerskih univerz ter dostopni kot odprti izobraževalni viri.
Gradiva predstavljajo pomemben korak k digitalni transformaciji izobraževanja in krepitvi podatkovno podprtega odločanja v logistiki.
Z zaključenim projektom se odpira prostor za nadaljnji razvoj, prenos vsebin v nove učne programe in širjenje metodologije BAS4SC v evropski prostor.
“Projekt je dokazal, da so analitične spretnosti ključne za prihodnost logistike. Ustvarili smo trdno osnovo za povezovanje izobraževanja, raziskav in prakse,” je ob zaključku poudarila prof. dr. Rebeka Kovačič Lukman.